Foto: Casall

Foto: Casall

Guide: Hvordan bruke en "ski trainer"

Her viser vi hvordan du kan bruke det enkleste og beste verktøyet for å forbrede deg til skisesongen


Denne "skitreneren" er superenkel å bruke, ha med seg og oppbevare. Alt du trenger er en dør, noe som gjør den perfekt til å bruke hjemme eller på hytta. Ønsker du å komme deg i form til skisesongen? Da er denne et must-have! Slik bruker du den: 


Dette verktøyet er laget for å brukes hjemme og hjelper deg å trene teknikk, kondisjon og styrke. Den er så enkel at du hekter den over døren eller på kroker på veggen. Dette apparatet er laget for å skape en tilsvarende bevegelse som når du går på langrenn, slik du kan se på bilde nedenfor. 


Når burde du begynne å trene for skisesongen? 

Jogging, sykling og andre former for kondisjonstrening er supre måter å forberede deg til langrennssesongen på. Har du planer om å gå mye langrenn denne vinteren kan det være lurt å starte treningen en gang på sommeren eller høsten. I tillegg til kondisjonstrening er også balansetrening og uttøying lurt å gjøre litt av frem mot skisesongen. Denne skitreneren er perfekt for å starte treningen før snøen kommer. I tillegg slipper du dørstokkmila, som for mange av oss er en terskel å overkomme. 


Hvorfor burde du prøve ut langrenn?

Langrenn er super trening for hele kroppen. Du får trent kondisjon samtidig som du bruker styrke fra de store muskelgruppene i kroppen. Derfor er langrenn en sport som passer så og si alle aldre og en super måte å begynne å trene hvis det er en stund siden sist. I tillegg er det å komme seg ut i naturen godt for både kropp og sjel, og det er en aktivitet du kan gjøre alene eller sammen med andre. Med andre ord, kan det være både sosialt og gøy. I tillegg er det en fin mulighet å komme seg ut på vinteren, en periode hvor man allerede bruker mye tid inne. 




Tilbake
Eksperttips
 

Nå målene med mental trening

 
Finn motivasjon til å trene
 
5 tips til utendørs intervalltrening
 
Tips til motbakkeløp
 
Styrketrening for løpere