Foto: Casall

Foto: Casall

Sirkeltrening med Tavda

Har du planlagt denne ukens treningsøkter? Denne cardio sirkeltreningen kan enkelt gjøres hjemmefra og vil få hjertet til å pumpe, samt beina til å verke.

 



«I disse tider har jeg hatt problemer med å opprettholde min daglige treningsrutine – så for å holde kroppen sunn har jeg nå startet på nytt med næring og trening i fokus.» Mitt navn er Tavda Yoken og jeg er regjerende svensk mester i strandvolleyball. Denne tiden av året betyr vanligvis konkurranser hver helg, men selvsagt er denne sommeren litt annerledes. Likevel er dette tiden for å prøve noe nytt!


KLAR. FERDIG. GÅ!

 

Denne økten krever ikke noe spesielt utstyr. Begynn med en powerwalk som oppvarming og finn deg et fint sted å starte økten. Dette er en sirkeltrening med 5 øvelser som skal bli gjort etter hverandre, prøv å ikke hvil så mye mellom hver av dem. Etter én fullført sirkel skal man hvile i 2 minutter også repetere samme prosess 3 ganger.


Knebøy med hopp

Fokuser på å holde brystet og blikket forover. Gå så langt ned som mulig og press fra bakken med beina. Gjør 10-16 repetisjoner x 4 sett.

Utfall med hopp

Utfall med hopp på begge bein. Fokuser på rett rygg, hold brystet opp og ha en 90 graders vinkel på beina. Prøv også å fokuser på balanse og eksplosivitet. Gjør 10-16 repetisjoner x 4 sett.

180-graders knebøy hopp

Knebøy med 180-grader hopp. Hold brystet opp, gå ned så lavt du klarer og bruk armene til å hjelpe deg gjennom øvelsen. Roter kroppen 180-grader gjennom hoppet, og gjenta. Gjør 10-16 repetisjoner x 4 sett.


Smal til vid knebøy hopp

Start i en knebøy med beina nærme hverandre og bruk armene for å få fart oppover. Land med vide bein. Fokus på å holde brystet opp. Gjør 10-16 repetisjoner x 4 sett.


Burpees

Start stående. Sett armene foran deg og gå ned i en plankeposisjon, deretter hopper du med føttene mot armene. Hopp rett opp med rette armer hevet over hodet. Her ligger fokuset på eksplosivitet. Gjør 10-15 repetisjoner x 4 sett.

Tilbake
Eksperttips
 

Nå målene med mental trening

 
Finn motivasjon til å trene
 
5 tips til utendørs intervalltrening
 
Tips til motbakkeløp
 
Styrketrening for løpere