adidas

adidas

8 øvelser for oppvarming med treningsstrikk

Det er ingen hemmelighet at oppvarming er viktig! Ha det i tillegg gøy med treningsstrikk.


«Shoulder circles»


Stå med strak rygg og skuldrene bakover. Ta tak i treningsstrikken med begge hender og strekk armene ut mot siden. Før treningsstrikken opp, over hodet og bak ryggen. Før deretter strikken opp og tilbake over hodet igjen.

 

«Face pulls»

Fest strikken på høyde med ansiktet ditt. Grip strikken med begge hender og ta et par skritt bakover. Armene skal nå være strukket ut foran deg og strikken skal være stram. Dra hendene mot ansiktet og fokuser på å holde albuene hevet. Hold posisjonen i et par sekunder før du returnerer til utgangsposisjon.

 

«Lateral raise»

Legg treningsstrikken på gulvet og stå på midten av den. Hold strikken fast med begge hender og stram mage og setet. Løft armene utover og opp, til de er parallelle med underlaget. Hold denne posisjonen i 5 sekunder og returner til start.

 

«Side bend»

Plasser armene over hodet og hold strikken stramt mellom hendene. Bytt mellom å bøye overkroppen til venstre og høyre.

 

«Banded front squats»

Stå på treningsstrikken med skulderbred avstand. Plasser strikken på skuldrene, kryss underarmene og aktiver kjernen. Gå ned i knebøy og opp igjen til utgangsposisjon. Repeter.

 

«Side walk»

Du vil trenge en liten treningsstrikk for denne øvelsen. Plasser begge beina inni strikken og fest strikken rundt lårene. Bøy knærne og ta et steg til siden, tilbake til utgangsposisjon, repeter på den andre siden. Strikken skal stramme på beina under hele øvelsen.

 

«Deadlift»

Stå oppå strikken med hoftebred avstand. Grip strikken med begge hender og dytt gjennom hoften og knærne slik at du ender i en stående posisjon. Hold ryggen rett og stram setet på vei opp. Bøy deg forover igjen og repeter.

 

«Kicks»

Her trengs også en liten treningsstrikk. Plasser strikken rett over knærne og løft det ene benet forover og bakover i en kontrollert bevegelse. Repeter på andre siden.

 

 

Tilbake
Eksperttips
 
Yoga

Pilates- bra for både kropp og sjel

 
Studio
Sammenhengen mellom styrke og kondisjonstrening
 
Studio
Hjemmetrening med egen kroppsvekt
 
Friluft
Å pakke til fottur
 
Studio
«Foam roll»-øvelser