Foto: Casall

Foto: Casall

Forbedre kjernemuskulaturen din med disse øvelsene

Enkle øvelser du kan gjøre hjemme


Disse øvelsene fokuserer på kjernemuskulaturen din og tar ikke mer enn en halvtime å gjennomføre. En sterk kjernemuskulatur kommer godt med i de fleste idretter og sporter og er viktig for en god balanse og sterk kropp. Gjør 20 repitisjoner av disse øvelsene, 4 runder. 


Øvelse 1

Plasser beina dine oppå ballen og stell deg i en planke posisjon. Trekk bena dine mot brystet og strekk deg tilbake ut igjen. Pass på å ha en rett rygg under hele øvelsen.


Øvelse 2

Plasser anklene dine på ballen og stell deg i planke. Kom så ned i en push up. Pass på å ha en rett kropp gjennom hele øvelsen. 


Øvelse 3

Sett deg på ballen og hold hendene bak hodet for å støtte hodet. Strekk deg så bak langs ballen, som om du tar en situp og kom opp igjen. 


Øvelse 4

Et flex-bånd er supert for motstandsterning. Stå oppå båndet og ta tak i endene med hendene dine. Bøy deg litt fremover  og dra så armene og båndet opp med albuene bakover, og sakte kom ned igjen med henda. 


Øvelse 5

Legg deg på ryggen med bpndet under føttene dine. Du kan bestemme hvor mye motstand du øsnker ved hvor mye du strammer inn båndet med hendene dine. Trekk beina dine mot kroppen mens du kommer opp med overkroppen og kom ned igjen og gjenta øvelsen. 

Tilbake
Eksperttips
 
Yoga

Pilates- bra for både kropp og sjel

 
Studio
Sammenhengen mellom styrke og kondisjonstrening
 
Studio
Hjemmetrening med egen kroppsvekt
 
Friluft
Å pakke til fottur
 
Studio
«Foam roll»-øvelser