Foto: Casall
Studio

Foto: Casall

Guide: hvordan bruke treningsutstyr hjemme


«Pressure ball»

«Pressure ballen» er designet på en spesiell måte for å nå de dypeste muskelvevene for å lindre stress og spenning. Bruk ballen til å gradvis påføre trykk for å tøye sammenknytte muskler, forbedre sirkulasjon og lindre smerte. Trykkball er det perfekte produktet til både oppvarming og etter en treningsøkt. For flere øvelser sjekk ut «Trykkball guiden».

Plasser ballen på muskelen du ønsker å massere. Påfør trykk samtidig som du ruller ballen jevnlig frem og tilbake.


Plasser ballen under foten. Påfør trykk og rull den rolig i posisjon.

 

Tuberull

Reduser risikoen av skade og øk egen bevegelighet ved å rulle tuberullen langs hver muskelgruppe. Bruk gjerne litt ekstra tid på såre områder. Tuben kan brukes før trening som en del av oppvarmingen, eller etter trening for raskere gjenopprettelse av muskler. Den ruglete overflaten og kompakte konstruksjonen sørger for forbedret resultater. Flere øvelser finner du her

Plasser rullen over kneet samtidig som du støtter kroppen med bøyde armer. Hold overkroppen stabil ved bruk av armene. Beveg låret rolig i en sidelengs bevegelse på rullen. Jobb i en lengde på 5-10cm i hver retning fra utgangspunkt.

Sitt på rullen med den ene beinet over det andre i en 90 graders vinkel. Hold deg selv oppe ved bruk av armene. Benytt det støttende beinet til å rolig dytte deg selv frem og tilbake 10-15cm hver vei fra utgangspunkt på rullen. Gjør dette samtidig som du påfører trykk på ytre del av hoften.

Ligg i en sidelengs plankeposisjon, plasser rullen under hoften, bruk det andre beinet til å støtte samtidig som du beveger deg frem og tilbake 10-15cm fra utgangspunkt mens du påfører trykk.

 

Yoga blokk

Yoga blokker er et fantastisk hjelpemiddel for å ta egen yogatrening til nye høyder. Yoga blokken fungerer som en utvidelse av egen armlengde og kan være veldig hjelpsom til øvelser for å holde balansen. Blokken kan også fungere som støtte til ryggen, hofter og hodet for å lettere komme inn i riktig posisjon. Kort sagt; yoga blokken fører gulvet nærmere deg!

Tilbake
Eksperttips
 
Yoga

Pilates- bra for både kropp og sjel

 
Studio
Sammenhengen mellom styrke og kondisjonstrening
 
Studio
Hjemmetrening med egen kroppsvekt
 
Friluft
Å pakke til fottur
 
Studio
«Foam roll»-øvelser