Bilde: Wilson
Ballsport

Bilde: Wilson

Returner til tennisbanen med disse tipsene

Kom deg tilbake på tennisbanen med disse tipsene


Her er tips til hvordan du kan benytte deg av de mange fordelene ved tennis på en trygg og god måte, der smittvernstiltakene og 1 meters regelen blir ivaretatt.


Nå som de fleste treningssenter og idrettshaller har begynt å åpne igjen, er det ingenting i veien for å komme seg tilbake på tennisbanen. Tennis er ikke en sport som krever fysisk nærkontakt, og er derfor en super måte du kan trene og sosialisere på. Ved å følge disse tipsene sikrer du at du på en trygg måte returnerer til tennisbanen, og får det du ellers ville gjort ut av treningen. 


1: Hold avstand 

Kanskje den mest grunnleggende og viktigste regelen. Hold avstanden og hold deg til singelkamper og trening. Dropp håndhilsing og prøv å ikke bytt side. 


2: Rengjør racketen din

Det er viktig holde racketen ren. Pass på å rens den og gå over den før og etter trening. Husk å bytte ut «overgripen» før hver trening eller kamp.


3: Ta med alt du trenger hjemmefra

Møt opp på banen med alt du trenger. Det inkluderer racket, grip, drikkeflaske, eventuelt mat, bånd, håndkle etc. Det du måtte trenge for en trening eller kamp. Antibac kan og være greit å ha på lur. 


4: Ha med nok baller og marker de som er dine

Ta med og bruk dine egne baller. Det kan være greit å ha med 4-6 baller slik at du har nok og kun bruker dine egne. Det kan da være en god ide og markere de som er dine, slik at du og den du spiller med slipper å forveksle baller. 


5: Bruk racketen din til å plukke opp baller

Vær kreativ og finn andre måter å plukke opp ballene dine enn å bruke hendene. Det kan være å bruke racketen, føttene eller andre metoder. Jo mer du unngår å ta på ting, jo bedre er det.


6: Vær forsiktig med hva du gjør og hvor du legger håndkle ditt

Pass på å legg håndkle ditt oppå bagen fremfor en benk eller på gjerdet. Det kan og være lurt å ha en pannebånd som forhindrer at svette renner ned i ansiktet ditt. 


7: Unngå å «henge»

Kom til tiden og dra når du er ferdig. Prøv å unngå å henge rundt der trening eller kamp foregår. Unngå garderobene og benytt deg av dusjen hjemme. 




Tilbake
Eksperttips
 
Yoga

Pilates- bra for både kropp og sjel

 
Studio
Sammenhengen mellom styrke og kondisjonstrening
 
Studio
Hjemmetrening med egen kroppsvekt
 
Friluft
Å pakke til fottur
 
Studio
«Foam roll»-øvelser