Foto: Casall
Studio

Foto: Casall

Trening med minibånd

Utfordrende trening du kan gjøre både inne og ute 



Casall-ambassadør Frida Hallqvist viser oss noen utfordrende øvelser med mini bånd! Motstandsbånd, minibånd eller gummibånd, hva enn du vil kalle dem, er effektive treningsverktøy for trening av hele kroppen. De er enkle å ta med seg og er perfekte verktøy for å trene styrke, fleksibilitet og stabilitet. Finn frem båndet ditt og la oss komme i gang!


Dette kan du gjøre både inne og ute. Lite slår trening i frisk luft, så ta gjerne med minibåndene ut hvis været tillater det. Gjør øvelsene 10-20 ganger, og repeter dette 4 runder. 


ØVELSE 1:

Gående knebøy med minibånd. Plasser minibåndene rett over knærne dine og stell deg i knebøy. Ta et steg til høyre og prøv og hold deg så lavt nede du klarer under hele øvelsen. Ta 10 skritt høyre, deretter 10 skritt til venstre.


ØVELSE 2:

Behold båndet over knærne i denne øvelsen. Gå ut i utfall med høyre bein bak. Stå i posisjon og løft høyre bein opp. Fokuser på balansen og holdningen din gjennom hele øvelsen. Gjør 10 repetisjoner, bytt deretter bein og gjør det samme om igjen.


ØVELSE 3:

Plasser båndet ved anklene dine og stell deg i planke med strake armer. Hold ryggen rett mens du strekker høyre ben opp slik at du strekker på båndet. Gjør det samme med den andre foten. Repeter 20 ganger. 


ØVELSE 4:

Til tross for at dette er en øvelse med lite bevegelse vil du bli overrasket over hvor tung den er! Plasser båndet rett under albuene dine slik som Frida gjør på bildet ovenfor. Strekk båndet ut og hold igjen så godt du klarer når du beveger armene dine tilbake. Denne øvelsen er en god utfordring for skuldrene dine (og selvom Frida ser glad og fornøyd ut på disse bildene så kan vi love dere at det var langt ifra sannheten!).


ØVELSE 5:

La oss avslutte med en øvelse som får hjertet til å pumpe skikkelig! Plasser båndet over knærne og stell deg i knebøy med en hånd ned mot gulvet/bakken. Hopp rett opp i en eksplosiv bevegelse. Kom så ned igjen i samme posisjon med den andre armen mot gulvet/bakken. Gjør dette i 1 minutt, 3 ganger. 


Tilbake
Eksperttips
 
Yoga

Pilates- bra for både kropp og sjel

 
Studio
Sammenhengen mellom styrke og kondisjonstrening
 
Studio
Hjemmetrening med egen kroppsvekt
 
Friluft
Å pakke til fottur
 
Studio
«Foam roll»-øvelser